Bilder

Förtsa neger tomten jag sett..

På julafton. Dom lottade ut paket till alla som hade reserverat bord på galamiddagen, det var många. Fast vi vann 5 ggr, medans många inte vann en enda gång. Alla va nog lite sura på oss.. Men paket innehåll bara massa fula skit porslin saker :p

Påväg till en annan strand lite längre bort...

och på den andra stranden som va sådär.. men senare gick vi till en annan som låg bredvid och den va jätte fin!

Det började bli lite senare och vi gick till en annan strand som låg bredvid ( -.- ) men den va också fin. Skit skönt va det att ligga i dom hängmattorna och lyssna på musik! Men mina hörlurar tappade jag bort igår kväll, idiot.

Jätte söt valp vid en resturang vi åt vid! Klappar typ varje hund och katt jag ser, inte så smart, och tanten vi tog sprutan av innan vi åkte sa: KLaappa iiiinga djjurrr !! . Men dom e så söta här nere, även om vissa ser jätte skabb ut så e dom väldigt gulliga :d

Hehe, tredje bungalowen på samma resort här på koh lanta. Vi tyckte att vårt första hus va för äckligt än vad vi trodde det skulle vara, så dom vuxna förhandlade lite så vi fick ett litet bättre hus, men vi klagade mer så sen fick vi ett enu finare hus ;) så jag och issa är nu nöjda med vårat lilla hus.

Molnig onsdag

Men det kommer kanske klarna upp senare på dagen, klockan är bara 10.00 nu..
'
Igår åkte vi speedboat till 4 olika öar. Kommer inte ihåg va dom hette men på två ställen stannade vi för att snorkla. Coola fiskar fanns det iaf! Men allt va sådär, dom andra båtturerna vi tagit har varit bättre, men då var det klarblå himmel och najsigt. Igår va det mulet och klockan 14.00 började det regna, och då satt vi ute i speedbåten ( fanns inga mer platser där inne) så regnet piskade och det var kallt :(
'
Men sen blev det fint och vi åkte in till stan och shoppade lite och käkade mat. Skrattade också mucho åt en rolig sak som hade hänt på dagen i båtan, HAHA skitkul va det faktiskt.. Shoppade en 7eleven t-shirt, skön att ha på sej till stranden eller stan.
- En ny blus/tunika som mamma köpte ( som jag kommer ta :R ) för 50 svenska kronor. Den är finare i verkligheten, på bilden ser den lixom knökig ut eller aa..
- Sen för 2 veckor sedan köpte jag ormringen för också 50 svenska kronor, ALLT e så billigt!

Old town

Back på hotellet! Har fixat mej lite nu och snart skall vi nog dra ner och äta något enkelt på stranden, är fortfarande mätt från lunchen idag. Blir nog pankaka med banan och choklad :R gott... Det blev ingen marknad, för det fanns ingen, så vi gick runt i en stad som hette old town eller något. Rätt så tråkig stad med typ 3 affärer, men det va la okej att vara där. Köpte en klänning iaf :)
'
Kan lägga in lite äldre bilder ( eller aa för kanske någon vecka sedan ), alla nya har vi inte lagt in på datan.
På Tup Island, jätte liten strand men vattnet va grrrrrrrrymt fint och varmt. Sen var det perfekt väder den dagen och vi åkte runt till 4 öar med en sån longtail båt eller vad dom heter.
Pattaya.. Galen stad!! Det står horor överallt med äckliga gubbar bredvid och såna killar som klär ut sej till tjejer. Men det va kul att vara där, fast skulle varit mycket roligare att vara där med kompisar istället för sin familj -.- Men jag får iaf allt gratis nu ;p
Hinner inte lägga in mer bilder nu, men imorgon får det bli ;)

Ko Lanta

Asså sorry att jag ej bloggat! Jag har faktiskt gratis internet i receptionen på hotellet vi bor på nu... Men just nu är vi på Ko Lanta, faktiskt det sämsta stället hitills. Vårat hotell ligger lite utanför ( eller nästan alla hotell ) själva stället där alla resturanger och shoppingen finns.. Sen så är det inte så mycket uteliv heller utan lite dött.
'
Tänker sen när jag kommer hem lägga in mer bilder och skriva mer om vad jag gjort och sånt när jag kommer hem till sweden.. Här i thai blir det lite kortare inlägg ;)
'
Idag har jag bara solat lite, ätit glass, fått 1 h massage och snart skall vi åka in till en thai-marknad någon stans. Vi är här med en annan familj nu, en kompis till min äckliga syster och hennes familj.
Just nu..
Åå mitt hår är så äckligt nu.. det blir lockigt av den fuktiga luften och havs vattnet sen så känns det riiiiktigt slitet och äckligt :(

update..

Sitter pa ett internetcafe i ko samet. Kom hit igar och det e najjjjs. Stranderna ar jatte fina men jag  langtar tills jag skall traffa min underbara kompis har pa nyar! Nasta gang vi har bra internett pa hotellet kan jag blogga fran varan barbara sa kan jag laga in lite bilder... masta ga nu!!! PUSS

Bråttom!

Nu skall vi checka ut i hotellet och sedan åka 5 timmar i buss -.- Sedan blir det hav och strand, NAJS. Hann inte göra något av det jag sa att jag skulle göra på morgonen. Utan det blev bara att äta frukost sen packa. Har bråttom nu, bloggar i Ko Chang. KRAM

China Town

Klockan är nu 23.00 här i Thailand. Planet landade här klockan 14.00 ( 09.00 i svensktid ) idag. Så vi kom til vårat hotell här i Bangkok klockan 16.30 typ. Jag tog på mej bikini och gick till poolen och hoppade i. HUR skönt som helst! Älskar att slippa all den snö som finns i Sverige nu. Fick tyvärr knappt någon färg eftersom solen hade slutat att ta så mycket. Men det är varmt, 31 grader idag.
'
Efter åkte vi in till China Town som ligger inne i Bangkoks stad. Det är så billigt! Maten jag åt kostade bara 20 kr och då var det ris med kyckling, grönsaker och någon stark sås. Vi satt på en sån här gaturesturang. Haha dom är så skabbiga! Sen så luktar det äckligt när man gick förbi alla stånden med olika maträtter. Men det var coolt att se!
Imorgon skall jag först :
- Gymma ! I alla fall en liten stund
- Bada i poolen
- Sola lite
- Äta frukost
- Packa
- Sen klockan 12 skall vi åka till Ko Chang!

Så måste gå upp kanske halv nio imorgon. Godnatt!

Tidsinställt #2

Just nu borde jag vara på Radison Hotell i Bangkok! Säkert väldigt trött och sliten efter att ha åkt flygplan i nästan en hel dag... Men när vi kommer till hotellet skall vi slappa, fixa oss och sen gå ut och äta. Blir ingen shopping i Bangkok nu, utan vi kommer hit igen dom två sista dagarna innan vi åker hem till Sverige. Så då blir det shopping!! KRAM
Snart kommer jag få bli brun igen! Bilden är från i somras och jag tror jag kommer bli ännu brunare nu ;)

I tukiet

Sitter på flygplatsen i Turkiet nu. Tog 3 timmar från Sverige hit och det va lite tråkigt.. Planet var också jätte varmt! Så det blev lite jobbigt... Klockan 23.45 går planet till Bangkok och vi kommer åka i 9 timmar -.- Fast sen är vi ju framme!

Tidsinställt #1

Nu är jag i Tuuuuuuurkiet, fast bara på flygplatsen. Får hoppas att dom har starbucks, känner för något gott därifrån. Kanske hittar något fint i någon butik här också? Behöver köpa en vattenfast mascara!

Thailand, here I come!

Nu åker jag! Har gjort några tidsinställda inlägg.. haha. Men det är säkerligen internet på hotellet så då bloggar jag därifrån, om inte planet störtat.. Men det får vi inte hoppas på :/

Söt!

Min lilla bäbis kusin, eller lite äldre en ett år är han, är hemma hos mej nu. Haha han är så söt! Står framför min tv och dansar lite bäbis dans dvs. böja på knäna och vifta lite på ena fingret ♥

Overkligt

Hej bloggen. Kan säga att från nu och en månad framåt kommer jag må grymt bra. Imorgon klockan 12.00 åker jag till flygplatsen. Okej, att åka flygplan i 3 timmar till Turkiet, vara där på flygplatsen i 5 timmar och sedan åka flygplan till Thailand i några timmar kanske inte är jätte skoj. FAST sedan är jag ju i Thailand en månad! Hur grymt skönt är inte det?

Fast jag kommer sakna min älskade vänner såååå mycket! Känns så konstig att jag inte kommer träffa dom på mer än en månad. Fast Michan kommer jag ju träffa i Thailand ;)
'
Skall blogga i Thailand, för vi tar med oss våran lilla data. Så jag kan lägga in bilder från stranden, vad vi gör och vad jag har shoppat och sånt. PUSS OCH KRAM // Hannah
Skrubbade hela kroppen igår, så nu är jag en blekis... Men nu är all död hud borta. Så hej solbränna!

Det jag skall ha i neccesären.. Blir en del, men det ser mer ut på papper än vad det är irl.

Pluggar

Ekonomi prov på fredag! -.-

Packa? :o

Har packat lite nu. Men det är svårt! Vi skall vara i Thailand i en månad och jag vet inte om jag kommer hitta snygga saker där. Tänker inte ta med mej så mycket men tänk så har dom bara massa fula kläder överallt, så jag inte hittar något? Då får jag ju gå i samma kläder hela tiden :(

OM TYP 3 DAGAR ÅKER JAG :D

Trög tisdag

Rätt så mycket att göra idag. Skriva klart min träningsdagbok till skolan, ligger liiiiiiite efter med den.. Göra en idrottslektion med Mathilda, läsa igenom lite till SO provet, bada, kolla Desperata hemmafruar, packa till Thailand.. SEGT -.- Men jag tänker om jag gör så mycket som möjligt i 3 dagar till, så är jag helt fri sedan!
KRAM

Påväg att bli sjuk? :(

SHIT vad mycket snö det är ute!! Hatar det, fast kanske lite fint. Fast om 5 dagar åker jag till Thailand, så det känns ju faktiskt lite skönt ;)
'
Va hemma hos Mathilda förut och somnade. Nu för tiden har jag blivit så trött. Fast mest bara efter jag har varit i skolan, eller ätit. Så det blir att man somnar lite då och då. Sen har det också blivit att jag fryser hela tiden! Har alltid varit en sån som är varm men nu som senaste veckorna är det kallt hela tiden, när alla andra tycker det är varmt... jag kanske håller på att bli sjuk, MEN det får jag inte bli! Fast jag känner mej bra så :)

Mini julafton!

Nu skall jag om typ 3 min sticka iväg till min mormor och ha en mini julafton, eftersom vi inte kommer fira någon på det sättet när vi är i Thailand.
Har på mej min nya kavaj från H&M, älskar den!

Bilder från i fredgas

149 kr

249 kr
'
Saker jag köpte i torsdags. Allt från H&M. Älskar att gå inne på H&M nu den senaste tiden, det är så juligt och fint!

Kort

Kom hem för en liten stund sedan, var ute och träffa några. ÄR så sugen på mat! Men vi hade inget gott hemma, så det blev lussebulle + julmust, det funkar ;) Bloggar mer imorgon , godnatt!

Lördag

Hej!
Har typ varit iväg hela dagen. Bytte ut min tv jag fick i födelsedagspresent, eftersom den inte funkade hela tiden. Så nu har jag en ny och ännu större en den innan, för vi la bara till en tusenlapp ;)
'
Skall snart åka och äta julbord på IKEA, skall bli RIKTIGT gott eftersom jag inte ätit något annat än frukost idag. Sen när jag kommer hem får jag se vad som händer, kram!

Fika i stan

Kom för en stund sen hem från stan med tjejerna! Det var mysigt, men kallt.
'
Är depp nu. BARA för att jag hatar mitt utseende så mycket. Jag hatar att jag verkligen bryr mej så mycket :( Men det är så svårt, när alla ser bättre ut. JA, jag måste öva upp min självkänsla eller vad det heter. Men när jag känner så här blir typ allt fel och allt dåligt. Tragiskt att det är över en sån liten sak. Men men.. :/

hatar!!

Sitter och skriver på en sak vi skall lämna in imorgon i Tekniken i skolan, JAG HATAR DETTA ! :( Vill bara ha all skolarbete bakom mej, men det kommer bara nytt hela tiden. Orkar egentligen inte lägga ner mer tid på läxor, och prov och sånt. Men behöver höja mej för att komma in på mer gymnasium. Men är endå nöjd med mina betyg jag har nu.
ååååååå :( skall jobba lite mer på teknik saken, sen orkar ja inte mer.

Godmorgon

Första lektionen idag är hemkunskap. Har inte haft det på jätte länge. Har inget att skriva förutom att jag hoppas en sak på lördagen blir av, känner verkligen för det. KRAM
Bilder från Oktober.

Jul mys

..och yees, jag suger på att ta kort. Speciellt med systemkamera. Men nu är det iaf lite juligare! Så mysigt att sova när man har adventljustake och sån stjärna, för det blir så gooooosigt ljus. Faktiskt lite synd att jag inte kommer vara hemma på julafton, men men, kommer endå ha det bättre ;)
'
Va med Michan hela dagen :D ASSÅ vet ni hur grymt vi kommer ha det tillsammans på nyår i Thailand!? Vi skall:
- Köpa korta, snygga, svarta klänningar och fixa oss riktigt najsigt. Sen skall vi kanske först äta middag på hotellet, sen har vi en hel nyårsparty kväll i Thailand. Vi får smita iväg från alla och hitta på egna bus på thailand gator! ;)

Najsig frukost

Dagens frukost består utav lussebulle och oboy, gottish! Lite synd att vi inte har någon julmust här hemma, lussebulle + att doppa den i julmust är det godaste.
10 DAGAR KVAR TILL THAILAND!